‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Avrupa’da üst üste ikinci ay en çok satan otomobil

Bunun nedeni, mükemmel seyrini sürdüren ve Dacia Sandero’nun önünde kalmayı başaran Renault Clio’dur . JATO Dynamics verilerine göre, Volkswagen T-Roc ilk 3’e girdi ve Peugeot 208 dışarıda kaldı. Yılın beşinci ayına ilişkin istatistiklere göre …

Fed Başkanı Powell’den faiz açıklaması

ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, faizleri yeniden düşürmeye başlamadan önce daha fazla veri elde etmek ve tarifelerin etkilerini görmek istediklerini söyledi.

Zuckerberg’in kolundaki saatten sadece 99 tane var! Ve fiyatı 250 bin dolar

Yıllarca aynı gri tişörtüyle teknoloji dünyasının sade yüzü olan Mark Zuckerberg, şimdi altın zinciri, koleksiyon saatleri ve Ray-Ban gözlükleriyle yeni bir stil dönemine adım attı. Üstelik kolundaki saat, milyon dolarlık mesajlar veriyor!

Altın güne yatay seyirle başladı: Gram ne kadar oldu?

Altın güne yatay seyirle başladı: Gram ne kadar oldu?

Bakanlıktan mal sahiplerine sıkı takip: 2 milyon TL zam yaptılar!

Ticaret Bakanlığı emlak ilanlarını mercek altına aldı. Yapılan denetimlerde fahiş fiyat artışına giden mal sahiplerine cezalar kesildi. Konuyla ilgili Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan’dan önemli bir açıklama geldi. Bazı ev sahiplerinin ev fiyatlarında yaptığı artış fahiş fiyat oyununu gözler önüne serdi. İşte detaylar…

Enflasyon Polonya’da ters köşe yaptı

Polonya İstatistik Kurumu’nun 30 Haziran 2025 tarihinde açıkladığı öncü verilere göre, ülkenin yıllık enflasyon oranı 2025 Mayıs’ındaki %4,0 seviyesinden 2025 Haziran’ında %4,1’e yükseldi. Bu artış, piyasa beklentisi olan %4,0’ı marjinal de olsa aştı …