Bilim insanlarınca keşfedilen rengi taklit ettiğini öne sürdü

Semple, Bilimsel Çalışmalardan İlhamla Yarattığı YOLO Boyasını Tanıttı

Semple’ın internet sitesinde yer alan bilgilere göre, sanatçının “YOLO” adını verdiği boya, yeşil-mavi tonlarında ve bilimsel bir çalışmada ortaya çıkarılan “Olo” adlı renkten ilhamla üretildi.

YOLO Boyası Bilimsel Araştırmadan Esinlenerek Geliştirildi

Sanatçı, söz konusu rengi California Üniversitesi Berkeley’de yapılan ve 18 Nisan’da Science Advances dergisinde yayınlanan araştırmaya dayanarak geliştirdiğini belirtiyor. Söz konusu araştırmada, lazer yardımıyla insan gözünde normalde görülmeyen bir renk algısı oluşturulmuştu.

Semple’ın ürettiği 150 mililitrelik “YOLO” boyası, 10 bin sterlinlik fiyat etiketiyle satışa sunuluyor. Ancak sanatçı olduğunu söyleyenler, “YOLO” indirim kodunu kullanarak bu ürünü 29,99 sterline satın alabiliyor. Ürünü satın almak isteyenlerin, bu kodu kullanarak bir sanatçı olduklarını ve boyayı yalnızca sanatsal amaçlarla kullanacaklarını taahhüt etmeleri gerekiyor.

YOLO Adındaki Renk Bilimsel Rengin Yenisi

Boyaya “YOLO” adının verilmesinin nedeni ise bilim insanlarının “Olo” adını verdiği renge Semple’ın “sen” anlamındaki “You” kelimesini eklemesi olarak açıklanıyor.

Semple’ın açıklamasında, “YOLO, gözünüze lazer tutmakla aynı şey olmasa da boya formunda bu renk deneyimine ulaşmanın en yakın yolu olabilir.” ifadesine yer verildi.

The Guardian’ın haberine göre, Semple, ürettiği yeni boyaya ilişkin, “Kurumsal olarak sahip olunan ya da bilim insanlarının üzerinde hak iddia ettiği veya tek bir kişiye lisanslanmış olan bu renkleri özgürleştirmek için yıllarca mücadele ettim.” dedi.

Yves Klein’ın ünlü ultramarin mavisi, Anish Kapoor’un ışığın yüzde 99,965’ini yutan Vantablack siyahı, Mattel şirketinin Barbie neon pembesi ve “Tiffany & Co” mavisi gibi çeşitli markalar tarafından zimmetlenen birçok rengin muadilini üreten Semple, “Her zaman renklerin herkesin kullanımına açık olması gerektiğini düşündüm.” açıklamasını yaptı.

Araştırmacılardan Gelen Eleştirilere Cevap

Araştırmacılardan Austin Roorda da Olo’ya uyan bir rengi oluşturmanın imkansız olduğunu savunarak, “Üretebileceğiniz herhangi bir renk, kıyaslandığında soluk kalacaktır.” diye konuştu.

Related Posts

Türkiye’nin 2024 Dijital İtibar Şampiyonları açıklandı

Dijital pazarlama ve iletişim alanında önemli bir referans kaynağı haline gelen DİR100, bu yıl da yalnızca dijitalde en çok konuşulan markaları değil, aynı zamanda pozitif dijital algı yaratan ve dijital varlığını dengeli bir şekilde yöneten …

Birçok kişi bunları bilmiyor! İşte kullanmanız gereken 10 Windows özelliği

Birçoğumuzun hemen hemen hergün kullandığı Windows’ta, çok fazla başvurmadığımız ama işimizi kolaylaştıracak yöntemler var.

Kullanıcılar, ChatGPT’yi yoğun bir şekilde kullandıktan sonra nadir görülen sanrılar yaşıyor

Yoğun yapay zeka kullanımı sonrası kullanıcıların sanrı ve ruhsal çöküntü yaşadığı “ChatGPT kaynaklı psikoz” vakaları, sosyal medyada ve Rolling Stone dergisinin son sayısında gündeme taşındı.

Yeni Mac’inizde yapmanız gereken 9 ayar

Apple’ın masaüstü veya dizüstü bilgisayarlarından birini yeni edindiyseniz ve macOS dünyasına adım atmak üzeresiniz… hoş geldiniz! macOS, kullanıcı dostu yapısıyla tanınsa da, daha verimli bir deneyim için mutlaka göz atmanız gereken birçok önemli ayar barındırıyor.

Aliağalı yüzücüler Rize’den 16 madalya ile döndü

Spor altyapısına verdiği desteklerin meyvesini toplayan Aliağa Belediyesi, her branşta olduğu gibi yüzmede de adından sıkça söz ettiriyor. Aliağa Belediyesi AGM Spor Kulübü sporcusu 16 yüzücü, Rize’de düzenlenen yarışlarda 16 madalya kazandı.

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.