“Gerçekler gizleniyor”: 179 kişinin öldüğü faciada suçlu pilot mu?

Güney Kore’deki Uçak Kazası Raporu Tepkilere Neden Oldu

Güney Kore’de geçtiğimiz aralık ayında meydana gelen uçak kazasına ilişkin hazırlanan rapor, mağdur aileler arasında tepkilere neden oldu.

Jeju Air uçağının karıştığı ve 179 kişinin hayatını kaybettiği kazada, pilotun istemeyerek yanlış motoru kapattığı belirtilmişti.

Aileler, suçun sadece pilotun üzerine atılarak diğer faktörlerin göz ardı edildiğini savunuyor.

181 kişilik Jeju Havayolları uçağı, Muan Havalimanı’na inerken bariyere çarpmış ve alevler içinde kalmıştı. Sadece 2 kişi kurtulmuş, facia Güney Kore tarihinin en ölümcül uçak kazası olarak kayıtlara geçmişti.

29 Aralık sabahı, Jeju Air’in 2216 numaralı uçuşunda pilotlar, piste yaklaşırken bir kuş sürüsüne çarptıklarını bildirmiş ve acil durum çağrısı yapmışlardı. Pilotlar, daha sonra ters yönden iniş yapmaya çalışmışlardı. Video görüntüleri, uçağın iniş takımlarını açmadan piste gövde üstü iniş yaptığını ve beton bariyere çarptığını gösteriyor.

SAĞ MOTOR YERİNE SOL MOTOR KAPATILDI

Uçağın iki motoru, mart ayında Fransa’ya analiz için gönderildi. Güney Kore Havacılık ve Demiryolu Kaza Soruşturma Dairesi’nden gelen son rapora göre pilot, sağ motor yerine arıza yaşanmayan sol motoru kapattı. Sağ motor, kuş çarpması nedeniyle ciddi bir şekilde hasar görmüştü.

BBC’nin aktardığına göre, kurbanların aileleri, raporda pistin sonundaki beton bariyerden bahsedilmediğini ve aslında bu faktörün kazayı bu kadar yıkıcı hale getirdiğini belirtiyor.

Aileler, yaptıkları açıklamada, “Yaslı aileler şeffaf ve adil bir soruşturma istiyor” diyerek, müfettişlerin sadece dikkatli ve tam bir inceleme sonrasında basın toplantısı düzenlemesi gerektiğini dile getiriyor.

“AÇIK KANITLAR VAR, BULGULAR DEĞİŞMEZ”
Jeju Air pilotlarının sendikası, yaptıkları açıklamada, sadece pilotlara sorumluluk yükleyen son raporu benzer şekilde eleştirdi. Ancak, soruşturma hakkında bilgi sahibi bir kaynak Reuters’a verdiği açıklamada, müfettişlerin ellerinde “açık kanıtlar ve yedek veriler” olduğu için sonuçlarını değiştirmeyeceklerini belirtti.

Kazanın ardından Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, ocak ayında yedi havalimanındaki beton bariyerlerin kaldırılacağını duyurdu.

Mayıs ayında, kurbanların aileleri Jeju Air CEO’su Kim E-bae hakkında mesleki ihmalden suç duyurusunda bulundu. Kim, kazadaki rolü için polisin soruşturduğu 24 kişi arasında yer alıyor.

Related Posts

İsrail’den 25 ülkenin ‘Gazze’de ateşkes’ çağrısına ret

Soykırımcı İsrail aralarında İngiltere, Fransa ve Kanada’nın bulunduğu 25 ülkenin Gazze’de koşulsuz ve kalıcı ateşkes için ortaklaşa yaptığı çağrıyı reddetti.

Sema Silkin Ün Sağlık Teklifini Eleştirdi

Gelecek Partisi’nden Sema Silkin Ün, TBMM’de sağlık kanun teklifinin yetersiz olduğunu vurguladı.

Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı’nın bazı istasyonları işletmeye kapatılacak

Metro İstanbul, Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı’nın Dünya Ticaret Merkezi (DTM) ve Atatürk Havalimanı istasyonlarının saat 10.00’dan itibaren ikinci bir duyuruya kadar işletmeye kapalı olacağını bildirdi.

Yağış azlığı Kahramanmaraş’ın barajlarını vurdu

Kahramanmaraş’ta Ceyhan Nehri Havzalarının beslediği 8 barajın toplam kullanılabilir su seviyesi verileri açıklandı. Yaşanan yağış azlığı nedeniyle barajlarda doluluk oranları düştü. Özellikle 2025 yılına dair tahminlerde doluluk oranları oldukça düşük seviyede.

Kastamonu’da Metruk Binada Yangın

Kastamonu’da metruk bir binada çıkan yangın hasara yol açtı, itfaiye duruma müdahale etti.

Semih Kılıçsoy 14 milyon euro zorunlu opsiyonla birlikte İtalya’ya transfer olma yolunda

Serie A ekibi Cagliari, Beşiktaş’ın genç golcüsü Semih Kılıçsoy’u 14 milyon euroluk satın alma opsiyonuyla kiralamak için Siyah-beyazlılar ile görüşüyor.