Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Avrupa’da üst üste ikinci ay en çok satan otomobil

Bunun nedeni, mükemmel seyrini sürdüren ve Dacia Sandero’nun önünde kalmayı başaran Renault Clio’dur . JATO Dynamics verilerine göre, Volkswagen T-Roc ilk 3’e girdi ve Peugeot 208 dışarıda kaldı. Yılın beşinci ayına ilişkin istatistiklere göre …

Fed Başkanı Powell’den faiz açıklaması

ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, faizleri yeniden düşürmeye başlamadan önce daha fazla veri elde etmek ve tarifelerin etkilerini görmek istediklerini söyledi.

Zuckerberg’in kolundaki saatten sadece 99 tane var! Ve fiyatı 250 bin dolar

Yıllarca aynı gri tişörtüyle teknoloji dünyasının sade yüzü olan Mark Zuckerberg, şimdi altın zinciri, koleksiyon saatleri ve Ray-Ban gözlükleriyle yeni bir stil dönemine adım attı. Üstelik kolundaki saat, milyon dolarlık mesajlar veriyor!

Altın güne yatay seyirle başladı: Gram ne kadar oldu?

Altın güne yatay seyirle başladı: Gram ne kadar oldu?

Bakanlıktan mal sahiplerine sıkı takip: 2 milyon TL zam yaptılar!

Ticaret Bakanlığı emlak ilanlarını mercek altına aldı. Yapılan denetimlerde fahiş fiyat artışına giden mal sahiplerine cezalar kesildi. Konuyla ilgili Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan’dan önemli bir açıklama geldi. Bazı ev sahiplerinin ev fiyatlarında yaptığı artış fahiş fiyat oyununu gözler önüne serdi. İşte detaylar…

Enflasyon Polonya’da ters köşe yaptı

Polonya İstatistik Kurumu’nun 30 Haziran 2025 tarihinde açıkladığı öncü verilere göre, ülkenin yıllık enflasyon oranı 2025 Mayıs’ındaki %4,0 seviyesinden 2025 Haziran’ında %4,1’e yükseldi. Bu artış, piyasa beklentisi olan %4,0’ı marjinal de olsa aştı …